مخالفت جمهوری خواستار با طرح کنگره برای حمایت از خودروهای برقی

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، طرح پیشنهادی 1.75 تریلیون دلاری نمایندگان دموکرات کنگره برای تقویت فراوری خودروهای برقی در این کشور با مخالفت نمایندگان جمهوریخواه و خودروسازان خارجی روبرو شده است.

مخالفت جمهوری خواستار با طرح کنگره برای حمایت از خودروهای برقی

هدف از اجرای این طرح احیای صنعت خودروسازی آمریکا به خصوص در شهر دیترویت است که بعضی از بزرگترین شرکت های خودروساز ایالات متحده در آن فعالیت دارند.

در قالب این طرح اعتباری حداکثر 12500 دلاری برای خرید هر خودروی برقی در آمریکا در نظر گرفته می گردد که از این رقم 500 دلار اعتبار به فراوری باتری خودروهای برقی در آمریکا اختصاص دارد.

این اعتبار تنها به خودروهای برقی ساخت آمریکا اختصاص می یابد که از سال 2027 به بعد فراوری شوند. از همین رو کشورهای خارجی همسایه آمریکا مانند مکزیک و کانادا از اجرای طرح یادشده استقبال ننموده اند.

در طرح یادشده مشوق های مالیاتی نیز طی 10 سال به سه شرکت خودروسازی جنرال موتورز، فورد و کرایسلر اختصاص می یابد. شرکت های یادشده به شدت از این طرح استقبال نموده و می گویند از این طریق ده ها هزار فرصت شغلی نو خلق می گردد.

در مقابل شرکت های خودروسازی غیرآمریکایی این تصمیم را ناعادلانه و غیررقابتی توصیف نموده و مکزیک و کانادا نیز آن را در تضاد با پیمان های تجاری دوجانبه خود با ایالات متحده دانسته اند.

تعدادی از نمایندگان جمهوریخواه بعضی استان های آمریکا نیز مدعی شده اند طرح یادشده به ضرر کارگران سایر ایالات است و محیط کاری تبعیض آمیزی را علیه آنها ایجاد می نماید.،مهر

منبع: ایران آنلاین

به "مخالفت جمهوری خواستار با طرح کنگره برای حمایت از خودروهای برقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت جمهوری خواستار با طرح کنگره برای حمایت از خودروهای برقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید