معجزه آب پیاز برای مو ، چگونه آب پیاز را بگیریم ؟ ؛ روش تهیه ماسک پیاز

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، پیاز حاوی ترکیبات گوگردی است که باعث افزایش فراوری کلاژن می گردد و به همین جهت برای رشد و تقویت موها بسیار مناسب است. برای تقویت رشد موها می توانید از آب پیاز به صورت ماسک بهره ببرید.

معجزه آب پیاز برای مو ، چگونه آب پیاز را بگیریم ؟ ؛ روش تهیه ماسک پیاز

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، موها برای رشد به ماده کلاژن احتیاج دارند. پیاز حاوی ترکیبات گوگردی است که باعث افزایش فراوری کلاژن می گردد و به همین جهت برای رشد و تقویت موها بسیار مناسب است. برای تقویت رشد موها می توانید از آب پیاز به صورت ماسک بهره ببرید.

برای تهیه ماسک فقط کافی است آب پیاز تازه را بگیرید و به آرامی روی موها و پوست سر ماساژ دهید. پس از اینکه آب پیاز را به خوبی روی موها ماساژ دادید اجازه دهید به مدت 15 دقیقه روی سر بماند سپس با آب ولرم و شامپو سر را با دقت بشویید.

  • پرپشت شدن مو با پیاز | 11 ترکیب خانگی بسیار موثر برای افزایش رشد مو

چگونه آب پیاز را بگیریم

طرز تهیه آب پیاز: تهیه آب پیاز با رنده کردن در این روش، ابتدا یک عدد پیاز میانه را به خوبی شسته، پوست کنده و سپس رنده کنید. پیاز رنده شده را درون ظرفی بریزید. سپس مقداری آب به آن اضافه کنید و ظرف را روی شعله اجاق گاز قرار دهید و اجازه دهید تا مخلوط درون ظرف به جوش بیاید. پس از اینکه آب حاوی پیاز رنده شده به جوش آمد، پنج دقیقه صبر نموده و سپس شعله گاز را خاموش کنید. مخلوط به دست آمده را بعد از سرد شدن از صافی رد نموده و آب پیاز را در جهت احتیاج خود بهره ببرید.

تهیه آب پیاز با برش دادن: روش دیگری برای تهیه آب پیاز وجود دارد که در آن با استفاده از برش دادن پیاز آب پیاز گرفته می گردد.

در این روش ابتدا یک عدد پیاز میانه را پوست بکنید. سپس از بالا تا پایین برش هایی را به صورت افقی و در جهت های مختلف، روی پیاز ایجاد کنید؛ اما دقت کنید برش ها به صورتی باشند که باعث جدا شدن لایه های پیاز نشوند.

یکی از مزایای این روش این است که هم آب داخل پیاز وارد می گردد و هم برش های پیاز به سطح آب نمی آیند. سپس مانند روش قبل، پیازهای برش داده شده را درون ظرفی ریخته و مقداری آب به آن اضافه کنید. آن را روی شعله اجاق گاز قرار دهید و بعد از اینکه جوش آمد پس از 5 دقیقه شعله گاز را خاموش کنید.

دقت کنید ظرفی که انتخاب می کنید، خیلی بزرگ نباشد و آب کمی استفاده گردد تا آب پیاز رقیق نگردد. در این روش دیگر احتیاجی به استفاده از صافی نیست و آب پیاز خیلی راحت قابل جدا شدن است.

منبع: همشهری آنلاین

به "معجزه آب پیاز برای مو ، چگونه آب پیاز را بگیریم ؟ ؛ روش تهیه ماسک پیاز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معجزه آب پیاز برای مو ، چگونه آب پیاز را بگیریم ؟ ؛ روش تهیه ماسک پیاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید