وزیر صنعت نسبت به نحوه پیش فروش و تحویل خودروها جوابگو باشد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، عبدالله رضیان گفت: متأسفانه شرکت های ایران خودرو و سایپا هنوز به تعهدات قبلی خود عمل نکرده اند اما شاهدید که هر چند وقت یکبار در حال اجرای ثبت نام جدید برای پیش فروش خودرو هستند.

وزیر صنعت نسبت به نحوه پیش فروش و تحویل خودروها جوابگو باشد

به گزارش گروه رسانه های وبلاگ کاتالوگ، عبدالله رضیان نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو قدس آنلاین با انتقاد از پیش فروش خودرو توسط خودروسازی های بزرگ کشور درحالیکه تعهدات قبلی آنان هنوز اجرایی نشده است، گفت: متأسفانه شرکت های ایران خودرو و سایپا هنوز به تعهدات قبلی خود عمل ننموده اند اما شاهدید که هر چند وقت یکبار در حال اجرای ثبت نام جدید پیش فروش خودرو هستند. بسیاری از ثبت نام نمایندگان که 6 ماه پیش نوبت تحویل خودروی آنان فرا رسیده اما هنوز خودروی خود را تحویل نگر فته اند. حتی از سال گذشته هم اجرای بعضی تعهدات زمین مانده است.

عبدالله رضیان توضیح داد: خودروسازی ها به تازگی روشی را یاد گرفته و مدعی هستند که چون سازمان بازرسی در دفاتر این شرکت ها مستقر هستند نمایندگان مجلس نباید در زمینه وضعیت بازار خودرو بخصوص نحوه پیش فروش آن دخالتی داشته باشند، درحالیکه صحبت ما این است که باید حقوق مردم پرداخت گردد. ما هم نسبت به این مدل از پیش فروش خودرو درحالی که تعهدات قبلی اجرایی نشده است انتقاداتی داریم. بنابراین وزیر صنعت باید هرچه سریعتر در کمیسیون صنایع حضور یابد و جوابگوی به این مسئله باشد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: در حال حاضر، مدیریت دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور در حوزه فراوری و نیز توزیع خودرو چندان قوی عمل نمی کند و اشکالات عمده ای در این باره وجود دارد. البته علت چنین مسائلی، بحث زیان انباشته شرکت ها است و متأسفانه این مسئله نیز در حال تبدیل به بعضی حاشیه و فضاسازی ها از سوی همین شرکت هاست.

این نماینده مجلس گفت: شرایط شرکت های بزرگ خودروسازی چندان مناسب نیست و باید برای حل آن آنالیز های دقیقی صورت بگیرد، گرچه کمیسیون صنایع مجلس نیز در این باره تحقیق و تفحصی را در دست آنالیز دارد و گزارش آن در آینده نزدیک منتشر خواهد شد.

نماینده مردم قائمشهر تاکید نمود: در روزهای اخیر قیمت ها در بازار خودرو تا حدودی بهتر شده و البته علتش عملکرد خودروسازی ها نیست بلکه دلیل آن به فضای موجود در بازار مرتبط می گردد، به هر جهت جو روانی که ایجاد شده نسبتاً شرایط را متعادل نموده است. خودروسازی ها اما هنوز مسائل قبلی را چه در تحویل خودروها و چه در تأمین احتیاج خودرویی کشور دارند و نمی توانند آن میزان احتیاجی را که در کشور وجود دارد، تأمین نمایند که همین عامل باعث شده شاهد وضعیت نابسامان کنونی باشیم.

بازگشت به صفحه رسانه ها

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "وزیر صنعت نسبت به نحوه پیش فروش و تحویل خودروها جوابگو باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر صنعت نسبت به نحوه پیش فروش و تحویل خودروها جوابگو باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید