چگونگی افزایش سطوح آلبومین

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، آیا نتایج آزمایشات تان نشان می دهد که از سطوح آلبومین پایینی در بدن برخوردارید؟ اگر بله، پس بایستی در پی راه های افزایش سطوح آلبومین باشید. این مقاله را خوانده تا اطلاع یابید سطوح پایین آلبومین نشان دهنده

چگونگی افزایش سطوح آلبومین

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

آیا نتایج آزمایشات تان نشان می دهد که از سطوح آلبومین پایینی در بدن برخوردارید؟ اگر بله، پس بایستی در پی راه های افزایش سطوح آلبومین باشید. این مقاله را خوانده تا اطلاع یابید سطوح پایین آلبومین نشان دهنده چیست و چگونه می توانید بر این شرایط غلبه کنید.

آلبومین یکی از پروتئینهای ضروری در بدن است که به حفظ فشار اسمزی در بدن یاری نموده و به توزیع مواد ضروری مانند داروها و هورمونها به وسیله خون به سراسر بدن یاری می نماید. این پروتئین به وسیله کبد فراوری شده و بعلاوه نقش بسیار مهمی در انتقال اسیدهای چرب ضروری از سلولهای چربی به سلولهای ماهیچه ای ایفاء می نماید. به دلیل همین ویژگی ها است که وجود آلبومین در بدن انسان بسیار اهمیت دارد. سطوح پایین آلبومین می تواند بعلاوه نشان دهنده وجود مسائل نهفته برای سلامتی مانند مسائل کلیوی، بیماریهای کبدی و یا بیماری کرون باشد. پزشکتان معمولاً به شما توصیه می نماید که تحت آزمایش سرم آلبومین قرار گرفته تا تعیین گردد دچار علائم و نشانه های عوارض فوق الذکر شده اید و یا خیر. به عبارت ساده، سطوح پایین آلبومین بعلاوه می تواند نشانه یک رژیم غذایی کم پروتئینه باشد به این دلیل که آلبومین خود نوعی پروتئین است. تصور می کنم که در شما سطوح پایین آلبومین تشخیص داده شده و به همین خاطر است که در پی راه های افزایش سطوح آن می باشید.

رژیم غذایی و مکملهایی جهت افزایش سطوح آلبومین

خوب بایستی گفت که محدوده طبیعی آلبومین در بدن بین 4ر3 تا 4ر5 گرم در دسی لیتر (g/dl) است. با این حال، در صورتی که این اواخر تحت عمل جراحی قرار گرفته باشید، و یا عمل جراحی کاهش وزن انجام داده باشید، آنگاه محتمل است سطوح آلبومین پایین تر از حد طبیعی و نرمال رسیده باشند. برای شما اهمیت دارد که این محدوده طبیعی را حفظ کنید به این دلیل که وجود بیش از حد آلبومین هم برای بدن شما مضر خواهد بود. از سوی دیگر، سطوح پایین آن ممکن است توانایی بدن در بهبودی را تحت تأثیر قرار دهد، به این دلیل که آلبومین دارای خواص انعقاد کنندگی بوده که به منعقد ساختن عناصر پلاسمای خون یاری نموده و از نشت مایع به بیرون جلوگیری می نماید. سطوح آلبومین می تواند به وسیله رژیم غذایی و مکمل به طور مؤثری افزایش یابد. بایستی به منظور افزایش سطوح پروتئین در بدن از یک رژیم غذایی حاوی مواد غذایی سرشار از پروتئین، خصوصاً مواد غذایی سرشار از آلبومین مانند سفیده تخم مرغ و دانه شاهدانه پیروی نمود. مصرف شیر فراوان، خامه، و سایر محصولات لبنی همراه با کربوهیدراتها ثابت شده که در این امر مفید خواهد بود.

چنانچه سطوح آلبومین شما پایین است، در این صورت احتیاج به یک برنامه ریزی خوب در مورد پیروی از یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین دارید که بایستی به طور مرتب این مواد غذایی مصرف شوند. چنانچه دلیل آلبومین کاهش یافته در شما، نوعی بیماری است که در آن کبد شما قادر به فراوری اندازه کافی از این پروتئین محلول در آب نیست، در این صورت، ضروری است که در این خصوص با یک متخصص تغذیه مشورت نموده و اطمینان حاصل کنید که مواد غذایی مناسب و درستی استفاده می کنید. متوجه باشید که احتیاج پروتئین برای هر فردی بسته به وزن، قد و شرایط سلامتی فرق دارد. متخصص تغذیه در واقع تمامی این فاکتورها را مورد ارزیابی قرار داده و یک رژیم غذایی به خوبی برنامه ریزی شده را برای شما تدوین می نماید.

گرچه، پیروی از یک رژیم غذایی درست در واقع به افزایش تدریجی سطوح پروتئین یاری می نماید، اما نتایج آن فوری نخواهد بود. چنانچه شرایط سلامت شما افزایش فوری سطوح آلبومین را می طلبد، آنگاه ممکن است مجبور شوید از مکملهای حاوی این پروتئین مصرف کنید. در بسیاری اوقات، پزشک بعلاوه تزریق این پروتئین را برای شما تجویز خواهد نمود. در صورت داشتن مسائل کبدی مانند هپاتیت یا سیروز، ممکن است به منظور تأمین اندازه مورد احتیاج آلبومین در خون، احتیاج به انتقال خون باشد. غیر از آن پزشک شما ممکن است بعلاوه داروهای خاصی مانند آندروژن و استروئیدهای آنابولیک را تجویز نموده که می توانند سطح آلبومین در بدن را افزایش دهند. با این وجود، اندازه دقیق مورد احتیاج در واقع به دلیل زمینه ایِ پایین بودن سطوح آن بستگی دارد که می تواند تنها تحت مشاوره پزشکی حاذق تشخیص داده گردد.

منبع: راسخون

به "چگونگی افزایش سطوح آلبومین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونگی افزایش سطوح آلبومین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید