اولین میهمان خارجی بایدن چه کسی است؟

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، تهران (پانا) - جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا میخواهد در ماه آوریل (فروردین 1400) در کاخ سفید از اولین میهمان خارجی خود میزبانی کند.

اولین میهمان خارجی بایدن چه کسی است؟

به گزارش ایرنا از تارنمای آکسیوس، منابع آگاه اعلام کردند که سوگا، نخست وزیر ژاپن اولین رهبر خارجی است که از کاخ سفید بایدن دیدن می نماید.

آکسیوس می افزاید: اهمیت این مساله از آن جهت است که دعوت از نخست وزیر ژاپن، به متحدان و دشمنان بالقوه این پیغام را می دهد که ائتلاف آمریکا - ژاپن، رکن اصلی چارچوب امنیتی پس از جنگ جهانی دوم در اقیانوس آرام باقی خواهد ماند.

این دعوت همچنین به منزله بازگشت به شرایط عادی است، در این زمینه که دولت بایدن در جریان همه گیری کووید-19 در بخش سیاست خارجی چگونه عمل می نماید و رئیس جمهوری جدید دیدارهای رو در رو با رهبران خارجی را در دفتر کارش به جریان می اندازد.

بایدن همچنین میخواهد ماه جاری در اولین گردهمایی سران گروه چهارجانبه امنیتی که کنفرانسی مجازی با حضور رهبران ژاپن، هند و استرالیاست، شرکت کند.

اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا با تائید برگزاری این نشست گفت: چهار رهبر و چهار کشور برای صلح، سعادت و ثبات هند و اقیانوس آرام همکاری سازنده ای خواهند داشت.

باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا نیز ژاپن را اولین میهمان خارجی اش انتخاب کرد و 24 فوریه 2009میلادی(اسفند1388) میزبان تارا آسو نخست وزیر وقت ژاپن بود. اوباما از آسو در دفتر ریاست جمهوری استقبال کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا نیز از آبه شینزو نخست وزیر وقت ژاپن در عمارت لاکچری مارالاگو میزبانی کرد. آبه اولین رهبر خارجی بود که از این عمارت دیدن می کرد. این دو 11 فوریه 2017(اسفند1396) با هم به بازی گلف پرداختند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "اولین میهمان خارجی بایدن چه کسی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین میهمان خارجی بایدن چه کسی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید