خبرنگاران تدابیر ویژه برای محافظت از جانبازان شیمیایی سردشت در مقابل کرونا

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، ارومیه- خبرنگاران- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: تدابیر ویژه برای محافظت جانبازان شیمیایی سردشت از بیماری کرونا اندیشیده شده که با همراهی نهادهای مختلف اجرا می گردد.

خبرنگاران تدابیر ویژه برای محافظت از جانبازان شیمیایی سردشت در مقابل کرونا

علی مصطفوی روز شنبه در هشتمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان غربی، گزارشی از مصوبه های کمیته اجتماعی و امنیتی این ستاد را ارایه کرد و اضافه نمود: در شهرستان سردشت، 2 هزار نفر مصدوم شیمیایی داریم که از این تعداد، یک هزار و 518 نفر دارای پفراینده شیمیایی و 400 نفر نیز دارای شرایط ویژه هستند.

وی اضافه نمود: سردشت نخستین شهر شیمیایی کشور به شمار می رود و جامعه بین الملل نیز توجه ویژه ای به آن دارد که با توجه به این اهمیت، برنامه ریزی های ویژه در این خصوص مدنظر است.

وی بیان نمود: دستگاه های اجرایی دخیل از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی به صورت ویژه باید به این شهرستان توجه نمایند و نیازهای پیشگیرانه شهفرایندان سردشتی را در دستور کار جدی خود قرار دهند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: قرار است که هلال احمر، بیمارستان صحرایی ویژه ای در این شهرستان راه اندازی و علوم پزشکی نیز نیازهای درمانی و پیشگیری شهفرایندان سردشت را برآورده کند.

مصطفوی از توجه ویژه به فرهنگ سازی در این منطقه در راستای جلب مشارکت شهفرایندان برای انجام اقدامات پیشگیرانه اطلاع داد و اضافه نمود: در این راستا با تدبیر بنیاد شهید و امور ایثارگران، پیامک های آموزشی به این افراد ارسال می گردد.

وی با اشاره به اندیشیدن تدابیر ویژه برای جانبازان، اضافه نمود: طبق این تدابیر جانبازان بالای 50 درصد و جانبازان شیمیایی تا خاتمه سال در ادارات حضور پیدا نمی نمایند.

وی یکی از مهمترین اقدامات را محدودیت در ورود به شهرها به ویژه شهرهای مهمی نظیر سردشت دانست و بیان نمود: محدودیت در ورودی شهرها با هماهنگی دانشگاه ها و عوامل انتظامی باید لحاظ گردد.

به گزارش وبلاگ کاتالوگ فردا، یکشنبه نیز رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی همراه با مدیرعامل هلال احمر استان به سردشت سفر می نمایند؛ طبق آمارها تا به امروز پنج مبتلا به کرونا در شهرستان سردشت شناسایی شده اند اما مصدومان شیمیایی این شهرستان جزو گروه های حساس در مقابل این بیماری به شمار می فرایند و مسوولان به فکر پیشگیری از ابتلای آنان به این ویروس هستند.

هفتم تیر 1366 رژیم بعثی عراق با استفاده از بمب های شیمیایی چهار نقطه پرازدحام سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه 119 نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و هزاران نفر در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و مسائل بسیاری به وجود آورد و این شهر اولین شهر قربانی جنگ افزارهای شیمیایی در دنیا پس از بمباران هسته ای هیروشیما نامیده شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تدابیر ویژه برای محافظت از جانبازان شیمیایی سردشت در مقابل کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تدابیر ویژه برای محافظت از جانبازان شیمیایی سردشت در مقابل کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید